Webdesign en Copywriting
Webdesign en Copywriting
U heeft een mooie (nieuwe) website of zelf gemaakt of laten maken door een webdesigner. Waarschijnlijk heeft u al ervoor gezorgd dat uw homepage aan de de 7 eisen voor een goede homepage voldoet en zit u nu over de content voor uw website na te denken.
Maar hoe schrijft u nou eigenlijk goede copywriting teksten? Content die aantrekkelijk is en waar uw lezer iets aan heeft? Of moet u dit niet beter aan een professionele copywriter overlaten?
Copywriter: Bent u er zelf een of wilt u liever iemand inhuren?
Uiteindelijk is het aan u om de beslissing te maken: Wilt / Kunt u zelf voor goede teksten zorgen of maakt u liever gebruik van de kennis van een ervaren copywriter? Als u echt iets met uw website wilt bereiken, maak dan de keus om te investeren in de professionals. En wanneer is uw (professionele) copywriter nou een goede copywriter?
Succesvolle Copy’s schrijven
Er zijn minstens twee antwoorden op de vraag wanneer een copy succesvol is:
1) De inhoud is interessant en nuttig voor degene die uw website zal bezoeken: Uw lezer.
2) De inhoud is interessant en nuttig voor zoekmachines zoals Google, Yahoo, Bing etc.
Uw lezers moeten wat betreft goede content altijd de prioriteit hebben. Tenslotte wilt u niet Google maar mensen overtuigen om uw service of uw producten willen kopen.
Laten we daarom beginnen met een goede copywriting voor uw doelgroep:
Doelgroepgericht schrijven
Zorg altijd ervoor dat u uw doelgroep goed kent. Weet waar zij op zoek naar zijn en dat zij gemakkelijk kunnen herkennen dat u een oplossing heeft voor wat zij zoeken.
Bent u bijvoorbeeld eigenaar van een (online) shop? Zet dan up-to-date aanbiedingen en acties en service-specificaties op uw homepage en zorg ervoor dat openingstijden makkelijk vindbaar zijn: Daardoor kunt u de drempel voor uw bezoekers verlagen om een keer persoonlijk langs te komen.
Copywriting - kort en krachtig
Ga maar na: Als u zelf op zoek bent naar specifieke informatie, wilt u dan ellenlange, onoverzichtelijke teksten lezen waarvan u niet eens weet of zij uiteindelijk het antwoord op uw vraag hebben? Waarschijnlijk niet. Maak het lezen van uw copy’s zo makkelijk en gemakkelijk mogelijk:
Stem de schrijfstijl af op uw doelgroep en gebruik makkelijke woorden i.p.v. te veel vaktaal. Zorg voor overzicht door gebruik te maken van tussenkopjes. Gebruik korte zinnen.
SEO webteksten
Prima, u heeft nu content op uw website staan die interessant is voor uw bezoekers en (potentiële) klanten. Uiteraard zou het erg fijn zijn als uw doelgroep weet dat er content op uw website staat die voor hen van belang is: U wilt zichtbaar en vindbaar zijn wanneer mensen online naar termen of producten gaan “googelen” die zij bij u kunnen vinden.
In onze artikel Schrijven voor zoekmachine resultaten hebben we al uitgelegd hoe u met de juiste teksten bij Google, Bing, Yahoo en dergelijke goed zichtbaar en vindbaar wordt. Lees hier graag nog een keer welke tips wij voor u samen hebben gevat en neemt u gerust contact met ons op als u vragen of interesse heeft.
<< Terug naar blog overzicht
Heeft U interesse of vragen?
Meer informatie?
Neem contact op met onze specialisten:
Rogier P. Bakx
Eigenaar
T: 013-4 700 700