Verbeter conversieresultaten met A/B testing
Verbeter conversieresultaten met A/B testing
Een andere naam voor A/B testing is multivariate testing. Het is een manier die gebruikt wordt om uit twee of meer ontwerpen de beste variant te kiezen. Het is een principe wat al jaren wordt gedaan, bijvoorbeeld om reclame uitingen te testen via de ouderwetse post. Sinds korte tijd is deze testmethode ook op internet erg populair. Het voordeel van deze methode is namelijk dat de gebruiker niet doorheeft dat hij in een test zit. Daardoor kan de gebruiker zijn gedrag ook niet aanpassen, omdat hij het niet weet. Ook nemen steeds meer tools veel werk uit handen. Zo kunnen ze bijvoorbeeld statistische significatie berekenen en vaak ook de winnende variant bepalen.
Wilt u conversies verhogen?
Wanneer u denkt aan conversies verhogen, dan is het belangrijk dat er sprake is van een continu proces. De hogere conversieratio’s zorgen voor meer sales en deze verlagen de kosten per lead of sale. Het is van belang om hier even bij stil te staan! Veel marketeers zijn altijd aan het nadenken over verbeteringen op de website, processen verbeteren, aanpassen. Veel mensen zijn dan ook met A/B testen bezig, zodat hypotheses getest kunnen worden en zodat de conversie aantoonbaar verbeterd kan worden.
Daarom A/B testing!
Er zijn redenen genoeg om websites te verbeteren met A/B testen! Elke website is namelijk anders, er moet per website bekeken worden welke methode het beste werkt. Door voortdurend bezig te zijn met uw website, blijft u niet achter. Het is daarom goed om bij te blijven en met de laatste ontwikkelingen mee te gaan. Wat nu werkt, werkt misschien over een half jaar niet meer. Blijf bij de tijd, ontdek ook hoe dat u uw conversieresultaten kunt verbeteren met A/B testing.
<< Terug naar blog overzicht
Heeft U interesse of vragen?
Meer informatie?
Neem contact op met onze specialisten:
Rick Martens
Marketing & Communicatie
T: 013-4 700 700