Let op voor onnodige conversiekillers
Let op voor onnodige conversiekillers
Op een website komen uw bezoekers vaak veel conversiemomenten tegen. U heeft een contactmoment met de klant, een aankoop in een webshop of het downloaden van bijvoorbeeld een e-book. Dit zijn allemaal conversiemomenten op uw website. Maar voordat er contact is met de doelgroep zal de bezoeker zich eerst aangetrokken moeten voelen tot uw website, uw producten en/of diensten. Met een website hebben de meeste mensen als doel om bezoekers aan zich te binden. Maar om er achter komen wat echt bij uw doelgroep werkt, moet u de website eerst vullen met content en afbeeldingen. Let daarom goed op dat u niet teveel onnodige conversiekillers heeft, zodat bezoekers niet daardoor uw website verlaten.
Waar let u op bij uw website?
U wilt dat uw bezoekers zich thuis voelen op de website, maar wat doet de tekst, een hartelijk welkom op onze website met u? Voelt u zich dan meteen welkom of vindt u het te standaard? Een bezoeker kan er in ieder geval geen informatie uithalen, als hij het niet pakkend vindt zal hij snel op een andere website van de concurrent kijken wat die te bieden heeft. Een tekst met welkom en een nietszeggende foto zijn voor een bezoeker vaak niet boeiend. U kunt beter zorgen dat een bezoeker een fijn gevoel krijgt op uw website en verder wil kijken. Een goede optie daarbij is dat u een vraag stelt, hierdoor wordt een bezoeker getriggerd om verder te lezen, het maakt diegene nieuwsgierig én dat is ook wat u wilt!
Luchtig en interessant
Het is belangrijk dat een website leuk is voor bezoekers, maar deze moet ook informatief zijn en moet de interesse wekken. Wanneer het allemaal te standaard is of de bezoekers vinden dat zij een bepaalde hoek in worden gedreven (pushen) dan zal diegene snel afhaken. Houd het daarom open, maar zorg ook dat een bezoeker nieuwsgierig wordt, meer wil weten en daardoor contact met u op gaat nemen. U zou het zelf ook niet fijn vinden als mensen u iedere keer over proberen te halen en bijna verplichten om een aankoop te doen. Daarom moet u dat ook niet doen bij uw bezoekers. Gaat u daarom in op wensen en behoeften van potentiële klanten en verdiep u hier ook in, dan pas kunt u een goede website en/of webshop maken en onderhouden! Een goede website werpt zijn vruchten af. Het is belangrijk daar energie in te steken.
<< Terug naar blog overzicht
Heeft U interesse of vragen?
Meer informatie?
Neem contact op met onze specialisten:
Rick Martens
Marketing & Communicatie
T: 013-4 700 700