Kostbare tijdbesparing met een FAQ
Kostbare tijdbesparing met een FAQ
Als u een eigen website heeft, dan wilt u deze voor uw klanten zo goed mogelijk inrichten. U wilt dat zij alle informatie snel kunnen vinden, daar kan een FAQ bij helpen. Een goede structuur van de website is in ieder geval belangrijk, maar er zijn altijd vragen die keer op keer terugkeren bij een aantal klanten of nieuwe klanten. Daar kunt u een FAQ voor opstellen. Uw (nieuwe) klanten hoeven dan niet op een reactie van u te wachten, maar zij kunnen de veel gestelde vragen en antwoorden rechtstreeks op de website raadplegen. Dit geeft uw doelgroep ook meteen een goed beeld dat u zich in hen verplaatst.
Wat plaatst u in de FAQ?
Een FAQ op uw website is afhankelijk van wat u aanbiedt. Als u producten aanbiedt dan kunt u er bijvoorbeeld vragen en antwoorden op plaatsen over kosten, verzendingen, retour sturen, garantie, de betalingen e.d. Dit is vaak waar klanten naar op zoek zijn, maar ook wanneer u een keurmerk heeft kunt u een vraag plaatsen over “wat betekent het … keurmerk voor u als klant?” Of “wat is de waarde van een online keurmerk?” Of “waarom zou u kiezen voor ….”. Hierover informeert u de klanten puntsgewijs, waardoor zij worden overgehaald en overtuigd raken om voor u te kiezen.
Verplaats u in de bezoeker
Bij het opstellen van een FAQ is het belangrijk dat u zich in de bezoeker verplaatst. Wat zou u willen weten als u ergens iets gaat kopen? Stel een lijstje met vragen op en werk deze vragen uit in de vorm van vraag en antwoord. Laat het vervolgens aan een ander lezen en vraag of het op die manier duidelijk is. Veel dingen zijn voor u vanzelfsprekend, maar voor uw klanten niet. Zorgt u er daarom voor dat het allemaal in duidelijke en begrijpelijke taal wordt uitgelegd, zodat zij er goed mee uit de voeten kunnen. Als klanten de vragen en antwoorden kunnen vinden, maken zij gebruik van uw dienstverlening en krijgt u niet de standaard vragen per e-mail, want ze zijn immers op de website te vinden. Dit is voor u (maar ook voor de klant) tijdbesparend. U kunt deze tijd nu besteden aan het in orde maken van bestellingen en de klanten hierdoor nog sneller van dienst zijn.
<< Terug naar blog overzicht
Heeft U interesse of vragen?
Meer informatie?
Neem contact op met onze specialisten:
Rick Martens
Marketing & Communicatie
T: 013-4 700 700