Is het voor mij aantrekkelijk om te adverteren via LinkedIn?
Is het voor mij aantrekkelijk om te adverteren via LinkedIn?
Veel mensen zetten LinkedIn in als sociaal medium, voornamelijk bij het zakelijke aspect. Maar gebruik jij ook social media voor je eigen bedrijf? Om te communiceren met je klanten kan dit wel eens een hele goede optie zijn om te overwegen. Bedrijven werven vaak nieuw personeel via LinkedIn, maar er zijn nog veel meer mogelijkheden waar je dit sociale media platform voor in kunt zetten! Adverteren is bijvoorbeeld een optie, zou dat voor jou een toevoeging zijn voor je bedrijf?
Soorten advertenties LinkedIn
Iedere dag maken er meer dan 300.000 mensen gebruik van LinkedIn. Adverteren is daarom zinvol. Aan wat voor advertenties moet je dan denken? Een organisatie of een bedrijf kan een pagina aanmaken bij LinkedIn. Dan kies je welke doelgroep je wil bereiken en daarbij heb je de keuze uit twee soorten advertenties. Je hebt de gesponsorde content en je hebt de tekstadvertenties. Bij de tekstadvertenties heb je de mogelijkheid om een afbeelding van 50x50 pixels te tonen, daarbij komt nog een titel en een omschrijving. Deze advertenties worden vaak rechtsonder weergegeven. Maar er kan ook gekozen worden voor bestaande content, die je kunt sponsoren. Het eerste wat je dan doet is een bericht plaatsen op je bedrijfspagina. Dan geeft LinkedIn aan dat je het bericht kunt sponsoren. Als je dat wil, moet je eerst goed nadenken over het doel, dat je wil bereiken met je advertentie.
Voordelen adverteren op LinkedIn
Adverteren op LinkedIn kan erg gunstig uitpakken! Waarom?
- De gesponsorde content advertenties worden goed weergegeven op mobiele apparaten.
- Je kunt mensen overtuigen als je een goede call to action bij je advertenties op LinkedIn gebruikt.
- Je kunt in korte tijd een grote groep mensen bereiken als je voor adverteren via LinkedIn kiest.
Doelgroep aanspreken
Communiceren met je doelgroep via social media, dat is wat steeds meer bedrijven doen. Daar kun jij ook mee aan de slag gaan. Er kan zelfs een gerichte campagne op worden gezet, waarbij je je richt op bijvoorbeeld HR managers van bedrijven van meer dan 100 werknemers en minder dan 500 werknemers, of net wat je wil. Je kunt je met adverteren precies richten op de doelgroep, die jij aan wil spreken.
Budget bekijken en adverteren maar
Om met je doelgroep te communiceren kan social media een goede optie zijn. Maar houd bij het adverteren wel rekening met je budget. Als je een specifieke doelgroep hebt, worden de kosten per klik hoger. De mensen die er op klikken zijn dan ook relevanter. Er moet daarbij ook goed na worden gegaan bij iedere campagne, die je op gaat zetten, hoeveel een lead mag kosten. Aan de hand daarvan kun jij bekijken wat het beste is voor jouw bedrijf. Wil jij ook via LinkedIn adverteren? Denk dan goed na over de totale kosten, maar zeker ook wat het je allemaal op kan brengen.
<< Terug naar blog overzicht
Heeft U interesse of vragen?
Meer informatie?
Neem contact op met onze specialisten:
Dennis van Rooij
Applicatieontwikkelaar
T: 013-4 700 700