Google Adwords veranderd van positie
Google Adwords veranderd van positie
Google gaat het een en ander veranderen. Na maandenlang testen uitgevoerd te hebben, gaat de koers van Google nu eindelijk anders varen met de Google AdWords-advertenties voor zoekopdrachten vanuit de desktop. Vanaf nu zal Google niet langer advertenties laten zien in de rechterkolom. Ook zal Google voor competitieve zoekwoorden niet langer drie, maar vier betaalde advertenties laten zien.
Gevolgen marketeers en bezoekers
Een nieuwe update zal ook gevolgen hebben voor bezoekers en marketeers. Het was bij de competitieve zoekwoorden in bepaalde branches met prijsvergelijkers een goede zet om in te zetten op een positie aan de rechterkant en dan met name op plek 4, 5, 6. Ook zal de zichtbaarheid aan de rechterkolom wegvallen en dan zal de strijd om een top 3- en 4-plek nog heviger worden. Vanaf nu wordt de zichtbaarheid bovenaan de zoekresultaten nog veel belangrijker. Dit heeft als gevolg dat de cost-per-click nog verder zal stijgen. Voor bedrijven met een relatief klein budget is het dan ook moeilijker om een effectieve cost-per-lead te realiseren op Google AdWords. Een andere verandering heeft te maken met de invoering van vier advertenties bovenaan de zoekresultaten. Hierdoor neemt de zichtbaarheid van de niet-betaalde advertenties (de organische zoekresultaten) ‘boven de vouw’ enorm af. Daarbij geldt dat het aantal getoonde zoekresultaten afhankelijk is van de grootte van een beeldscherm.
De AdWords veranderingen in de praktijk
Het is door de invoering van de vier betaalde advertenties bovenaan de zoekresultaten en ook door het wegvallen van de betaalde advertenties in de rechterkolom van belang, dat de AdWords-specialisten en bedrijven met een AdWords-campagne zorgen dat zij op een goede manier presteren met de zoekwoorden en goed zichtbaar blijven in de zoekresultaten. Het zal enige verandering van iedereen vragen, maar als zij er op tijd mee beginnen en het in de gaten houden, dan zal het goed verlopen. Vanaf nu doorloopt een bezoeker meerdere fasen voor hij/zij tot een aankoop overgaat. Dit is ook wat er gaat veranderen voor bedrijven en waar zij ook op in moeten spelen.
Vragen?
Het zou kunnen zijn dat u vragen heeft over de veranderingen van AdWords. Mocht dat zo zijn, of wij kunnen iets voor u betekenen hierin, laat het ons dan weten. Wij staan voor u klaar en denken graag met u mee! Wij zijn op de hoogte van de veranderingen en deze delen we graag met u.
<< Terug naar blog overzicht
Heeft U interesse of vragen?
Meer informatie?
Neem contact op met onze specialisten:
Rick Martens
Marketing & Communicatie
T: 013-4 700 700