Belangrijke te vermijden conversiekillers
Belangrijke te vermijden conversiekillers
Voor een webshop is het belangrijk om een aantal conversiekillers te vermijden. Dit leggen we graag aan u uit in dit artikel. Om te beginnen gaat het over de verplichte klantaccounts. Als u in een webshop bent moet u vaak, voordat u kunt betalen, een account aanmaken. Uit onderzoek blijkt dat 25% van de klanten dan afhaakt, omdat het hen tijd kost en omdat ze niet altijd bereid zijn om een account aan te maken. Als u uw klanten verplicht een account aan te maken, dan kan dat u 25% van de omzet kosten en dat is uiteraard erg jammer! Deze conversiekiller kunt u dus vermijden. Dit geldt ook voor een andere conversiekiller, de slechte zoekfunctionaliteit. Consumenten vinden het prettig om te kunnen zoeken in een webshop, zodat zij snel weten of dat u een product al dan niet aanbiedt. Heeft u deze functie niet, dan kan ook dit een reden zijn dat klanten afhaken. Ook deze reden om af te haken kunt u wegnemen, door ervoor te zorgen dat de zoekfunctionaliteit in uw webshop optimaal is. Voor een website zonder productverkoop wordt een zoekfunctionaliteit pas interessant wanneer de website over voldoende content beschikt.
Welke conversiekillers nog meer vermijden?
Er zijn nog meer conversiekillers die u kunt vermijden. Beperkte informatie is een van deze conversiekillers. Het is van belang dat in een webshop de producten duidelijk worden omschreven en dat wanneer consumenten vragen hebben, dat zij weten hoe zij contact met uw bedrijf op kunnen nemen. Een andere conversiekiller is weinig en/of kleine afbeeldingen van de producten op de site. Consumenten willen graag zien wat zij kopen en dan zijn duidelijke afbeeldingen van groot belang. Ook details kunnen daarin een rol spelen, dus zorg dat u duidelijke afbeeldingen heeft bij de producten die u verkoopt. Als laatste is er nog een conversiekiller die u kunt vermijden, namelijk het gebrek aan essentiële informatie. De consument wil graag uitgebreide informatie over de producten die zij koopt. Zorgt u daarom ook voor een uitgebreide en een volledige specificatie van een product. Op deze manier kunt u ervoor zorgen dat de klant bij uw webshop blijft en niet afhaakt door onnodige conversiekillers. U dient het de klant zo aangenaam mogelijk te maken en dat heeft u dus grotendeels zelf in de hand, zoals u nu heeft kunnen lezen! Neem de tijd om uw website kritisch te bekijken. Zijn genoemde conversiekillers aanwezig, dan weet u wat u te doen staat, zodat deze uw omzet en uw online toekomst niet nadelig kunnen beïnvloeden.
<< Terug naar blog overzicht
Heeft U interesse of vragen?
Meer informatie?
Neem contact op met onze specialisten:
Rick Martens
Marketing & Communicatie
T: 013-4 700 700