A  A

4 Google Analytics facts om je sales een handje te helpen

Home » Blog » 4 Google Analytics facts om je sales een handje te helpen

4 Google Analytics facts om je sales een handje te helpen

Wil je graag je marketing campagnes optimaliseren en je sales een boost geven? Dit kan nu met deze 4 Google Analytics facts!

Inloggen Analytics
Als eerste is het van belang dat je in gaat loggen bij je Analytics. Je kunt vervolgens het onderstaande rapport toepassen op je eigen weergave in Analytics: https://www.google.com/analytics/web/template?uid=LV20I83TRYibMhHiUsvo2A. Wanneer je het rapport hebt geopend, zie je eerst de best presterende landen staan. Dan klik je op een land en vervolgens zie je de beste regio’s. Zo kun jij voor jezelf achterhalen waar dat je de meeste opbrengst uit kunt halen en dan focus je je op die regio met je eigen marketinginspanningen. Je kunt hierbij alvast denken aan het aanpassen van advertenties van AdWords of denken aan Facebook Ads.

Best presterende producten in de regio
Je gaat nu de regio’s bekijken die het beste hebben gepresteerd. Als je op de regio klikt dan krijg je ook de best verkopende producten van de regio te zien. Er zijn vaak producten die goed verkopen en daar kun je dan ook maar beter naar kijken. Het kan zijn dat je werkt met productcategorieën op je website dan kun je daar het beste verder naar kijken. In het rapport kun je dan een secundaire dimensie te kiezen en deze toevoegen, je kiest dan voor: “Productcategorie”. Je ziet nu in de tabel een extra kolom met de bijbehorende categorieën.

Best presterende bronnen
Je weet inmiddels wat je best presterende product is en dan moet je ook weten via welk kanaal de verkopen dan tot stand zijn gekomen. Je kunt daarvoor klikken op het best presterende product en dan zie je de bronnen.

Best presterende landingspagina’s
Als je de bron eenmaal weet, dan is het goed om te kijken hoe een landingspagina daaraan bij kan dragen. In het rapport kan er gekeken worden naar de bron en als je er op gaat klikken dan komen de bestemmingspagina’s tevoorschijn. Je kunt dan kiezen voor het verbeteren van de eigen landingspagina. Je kunt er namelijk met conversie optimalisatie voor zorgen dat er meer bezoekers op deze pagina’s overgaan tot een aankoop. Daar kun je je later weer in verdiepen, eerst maar eens met bovenstaande tips aan de slag!

Je hebt nu vier inzichten om aan de slag te gaan om je sales een boost te geven. Beslis daarom niet alleen aan de hand van je gevoel of van wat je ziet, maar zoek het eerst goed uit, zodat je weet waar je je keuzes op moet baseren. Dat gaat zeker lukken met deze tips, die je verder uit kunt werken in de praktijk!



<< Terug naar blog overzicht



Heeft U interesse of vragen?

Meer informatie?

Neem contact op met onze specialisten:




Dennis van Rooij
Applicatieontwikkelaar
T: 013-4 700 700



Lezen op mobiel?

4 Google Analytics facts om je sales een handje te helpen